21 Haziran 2012 Perşembe

Günün Diyet Lezzeti : Kayısılı Tart

Sıcaklar bastırdı. Kiloları kışın olduğu gibi kat kat elbiseler, paltolar içine saklama şansımız kalmadı. Acilen eritmemiz lazım şu fazlalıkları bayanlar...

Ee kilo vereceğiz diye tatlılardam mahrum mu kalalım. Hayır:) Hem de en alasını, en meyvelisini yiyelim :)

İşte sizlere çayın yanında afiyetle yemelik hafif bi tatlı.





KAYISILI TART MALZEMELERİ


500 gr kayısı
3 yumurta
5 çorba kaşığı süt
2 kahve fincanı un
1 kahve fincanı nişasta
1 kahve fincanı toz şeker
Yarım paket kabartma tozu
1 limonun rendelenmiş kabuğu
2 çorba kaşığı kayısı marmeladı
1 çorba kaşığı bal
1 çay kaşığı tarçın






Kayısılı tart hazırlanışı



 Kayısıları yıkayıp 7-8 tanesini ayırın. 

Kalanının çekirdeklerini çıkarıp küçük küçük doğrayın. 

Yumurta sarılarını aklarından ayırın. Sarıları derin bir kapta 

sütle köpük köpük oluncaya kadar çırpın. Toz şeker, un, 

 nişasta, doğranmış kayısı, kabartma tozu, limon 

kabuğu ve tarçını ekleyip karıştırın. Yumurta aklarını 1 

tutam tuz ilavesiyle ayrı bir kapta kar halinde çırpıp karışıma 

ekleyin.




Otuz cm çapındaki fırın kalıbını yağlayıp hazırladığınız 

karışımı dökün. Önceden ısıtılmış 200 dereceye ayarlı fırında 

25 dakika pişirin.


Baked Tart Crust 




Ayırdığınız kayısıları ortadan ikiye kesip çekirdeklerini 

çıkarın ve ince ince dilimleyin. Dilim kayısıları tartın üzerine 

dekoratif bir şekilde dizin. Bal ile marmeladı bir kapta 

karıştırıp sıcak tartın ve kayısıların üzerine gezdirin. 

Dilimleyip servis yapın. 

Kayısılı tartın 1 porsiyonu 240 kaloridir. Kayısılı tart artık 

hazır, afiyetle yiyelim :)

Apricot Tart 



2 yorum:

pembe fiyonk dedi ki...

nasıl leziz duruyor:)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sevgili Shimizu ; Rüzgara doğru blogunda ki kitaplaşma etkinliği sonuçlanmış. Birlikte eşleşmişiz. Öncelikle tanıştığımıza çok memnun oldum. Bloğunu izlemeye almak istedim, ama işyerindeki bilgisayardan olmadı. Mail adresim;zeynep.ozmenunlu@gmail.com.
Mail adresini bana mail atarsan, sana kargo adresimi göndereyim, ve tabii ki seninde kargo adresini bekliyorum. GEcikme için kusura bakma, ben mail adreslerimize duyuru yapılacak sandım. Ruzgara doğru blogunu da aynı sekılde ızlemeye alamadıgım ıcın habersız kaldım duyurudan. sevgıler.

Yorum Gönder

Yazmadan gitmeyin :)